מה זה דירוג אשראי שלילי

קרדיט קלין > מאמרים וכתבות > שיפור דירוג אשראי > מה זה דירוג אשראי שלילי

אם הבנק מתחיל לנשוף לכם בעורף, מסרב להלוואות, משכנתאות ומבקש ממכם ריבית גבוהה- יכול להיות שיש לכם דירוג אשראי שלילי.

 

אז מה זה דירוג אשראי?

דירוג אשראי הוא סוג של הערכה (או "ציון", אם תרצו) המשמשת את מערכת נתוני אשראי (בנק ישראל) לצורך הגדרת יכולתם של אנשים פרטיים/ ארגונים/ גופים עסקיים או מדינות לפרוע את ההלוואות הניתנות להם.
ניתן לומר כי כאשר חיווי אשראי של אדם או חברה המבקשים הלוואה הוא טוב יותר, רבים יותר סיכוייהם לקבל הלוואה מגוף מסודר כבנק או חברת אשראי, בעוד שבמקרים בהם דו"ח נתוני אשראי מורה על בעייתיות, הסיכויים הולכים וקטנים. זאת, מאחר, ונתוני דירוג אשראי משמשים את המשקיעים / המלווים לצורך ביצוע הערכת הסיכונים הנדרשת להם והנוגעת ליכולות הפירעון של הלווים מהם.

דירוג האשראי מבוסס על שיטת ניקוד המכווינה את ההערכה של בנק ישראל ליכולת שלכם להחזיר את ההתחייבויות שלכם- צ'קים, הלוואות, משכנתאות וכן הלאה. שיטת דירוג זו נעה בין טווח של בין 0 עד 1000.

כאשר החל מניקוד של 750 דירוג האשראי שלכם נחשב דירוג שהוא "טוב", ומעל 850 דירוג האשראי שלכם נחשב "מצוין".

 

על מה מבוסס דירוג האשראי?

דירוג האשראי של הלקוחות מבוסס על העבר הבנקאי שלכם- האם חרגתם ממסגרת האשראי, האם עמדתם בהתחייבויות הכלכליות שלכם- הלוואה, למשל, שלא שולמה בזמן יכולה לפגוע לכם בדירוג האשראי. כמו כן, מקרים כמו צ'קים שחוזרים, גם הם יכולים להשאיר אתכם עם דירוג אשראי שלילי.

 

מי מספק את דירוג האשראי שלי?

מי שאחרי לספק את דירוג האשראי שלכם הם לשכות אשראי בעלות רישיון ממונה ייעודי בנושא שהוכרזו כאחראיות על ידי בנק ישראל וזאת לפי החוק.

 

כיצד אפשר לשפר את דירוג האשראי שלי?

דירוג האשראי יכול להשתנות ואף ניתן לשפר אותו, שכן הוא משקף את התנהגות האשראי של הלקוח על פני זמן.

חשוב לציין כי עפ"י החוק נותן אשראי רשאי לעשות שימוש בדירוג האשראי בתוך 60 ימים ממועד קבלתו כשלאחר תקופה זו נאסר עליו לעשות בו שימוש.

חוק זה נובע מהמחשבה כי מצבו של לקוח יכול להשתנות לטובה או לרעה תוך מספר חודשים והדירוג נועד לשקף את מצבו העדכני של הלקוח ככל שניתן.

פנו אלינו על מנת לקבל ייעוץ והכוונה כדי לשפר את דירוג האשראי שלכם ולקבל ריביות אטרקטיביות!

לפרטים נוספים וייעוץ חינם חייגו עכשיו: 03-3752244

מה זה דירוג אשראי שלילי
מה זה דירוג אשראי שלילי
רמי קוסטוקובסקי

רמי קוסטוקובסקי

מומחה בתחום הפיננסי מעל 12 שנה. מייסד ובעלים של חברת קרדיט קלין, החברה הגדולה והוותיקה בישראל בתחום ה-BDI ושיפור דירוג אשראי. עזרתי כבר למעל 20 אלף לקוחות לצאת לחופש כלכלי. ביניהם בעלי עסקים ואנשים פרטיים, בעזרת תכניות ליווי וסיוע של התנהלות כלכלית נכונה בשיטה מנצחת.

סגור לתגובות.

פתח צ'אט
פנו אלינו
שלום, מתעניין לגבי שיפור נתוני אשראי?