BDI שלילי

bdi שלילי הוא אחד מתוך אותם המונחים שאנשי מקצוע עשויים לזרוק כלאחר יד. הם – יודעים למה הם מתכוונים, אתם – לעומת זאת, הולכים הביתה ושוברים את הראש, למה לא אישרו לכם את ההלוואה או את האשראי, כשמה שמרחף מעל ראשכם הוא אותן שתי מילים לא ברורות – bdi שלילי.

אז בוא נתחיל מהסוף, כשמישהו בחברת האשראי או בבנק אומר לכם שיש לכם bdi שלילי, הוא עשוי להתכוון לאחד משלושה דברים אפשריים – חיווי אשראי שלילי, דירוג האשראי שלכם נמוך, או, לחילופין, דוח אשראי שלכם כולל אינדיקטורים שליליים. כל שלושה הדברים הללו מבוססים על בדיקת נתונים המצויים ומאוחסנים במאגר נתוני אשראי של בנק ישראל. BDI, לעומת זאת, היא שמה של החברה המשמשת כיום כלשכת אשראי בישראל. בדיקת bdi, בדיקת bdi חינם, מחיקת רישום שלילי bdi – גם מנוחים אלה נגזרים כתוצאה מהשימוש בשם הגנרי BDI לציון חברה העוסקת בנתונים פיננסיים ובנתוני אשראי.

 

רגע, מה? לגופים המלווים יש דוח אשראי שלי אין גישה אליו?

עד לא מזמן, הלקוח היה שרוי לגמרי באפילה – בקשת הלוואה שלו סורבה, והיות והבנקים שמרו לעצמם את כל המידע, גם לנו, כלקוחות, לא הייתה שום אופציה לראות אותו, ולכן – bdi שלילי פירושו היה סוף פסוק, אתה לא מקבל הלוואה אצלנו. מה שגרם לכך שהגופים החוץ בנקאיים היו היחידים שהסכימו להיכנס להתקשרות מסוג זה, אבל בריביות גבוהות מאד, בשל אי הוודאות והסיכון הכרוכים במתן אשראי / הלוואה ללקוח בעל היסטוריה פיננסית לא ידועה.

BDI שלילי
BDI שלילי

הלשכות העוסקות בדירוג האשראי

בישראל נוצרו שלוש לשכות האשראי – BDI, דן אנד ברדסטריט וקו מנחה. החברות המגבשות את דירוגי האשראי ללקוחות ומספקות אותו לגופים המלווים – בנקים וגופים אחרים. כל אחת מהן פועלת בשיטת מדידת ודירוג אשראי שונה. כך, שלמרות שכל סוגי דירוגי האשראי הפעילים כיום בישראל מבוססים על מאגר נתוני האשראי של בנק ישראל, כל אחת מהלשכות מגיעה להפקת דירוג אשראי אחר.

 

ואני – יכול לקבל מידע על דירוג האשראי שלי?

בהחלט. אמנם, אין המדובר על בדיקת bdi חינם, אבל במחיר של כמה עשרות שקלים, מרבית מהמידע שעתיד להגיע לחברה המלווה, עשוי להגיע גם לידיכם ולעזור לכם להיערך.

למידע נוסף וייעוץ חינם חייגו עכשיו: 03-3752244

BDI שלילי
BDI שלילי
רמי קוסטוקובסקי

רמי קוסטוקובסקי

מומחה בתחום הפיננסי מעל 12 שנה. מייסד ובעלים של חברת קרדיט קלין, החברה הגדולה והוותיקה בישראל בתחום ה-BDI ושיפור דירוג אשראי. עזרתי כבר למעל 20 אלף לקוחות לצאת לחופש כלכלי. ביניהם בעלי עסקים ואנשים פרטיים, בעזרת תכניות ליווי וסיוע של התנהלות כלכלית נכונה בשיטה מנצחת.

סגור לתגובות.

פתח צ'אט
פנו אלינו
שלום, מתעניין לגבי שיפור נתוני אשראי?