איך לבדוק דירוג אשראי וכיצד לשפר את הנתונים

איך לבדוק דירוג אשראי וכיצד לשפר את הנתונים

קרדיט קלין > מאמרים וכתבות > שיפור דירוג אשראי > איך לבדוק דירוג אשראי וכיצד לשפר את הנתונים

דירוג אשראי הוא מעין ציון הנקבע על ידי לשכות האשראי במטרה לשקף את המצב הפיננסי של אזרחי ישראל לגופי המימון ולמנוע אפליות אשראי. כיום, כל גוף פיננסי המקבל בקשה להלוואה גדולה, יתנה את אישור ההלוואה בבדיקת דירוג האשראי של מבקש ההלוואה ורק בהתאם לדירוג, יקבעו תנאי ההלוואה. כל אחד יכול לבדוק את דירוג האשראי שלו ולשפר נתונים נדרשים במקרה הצורך. למען האמת, תמיד יש במה להשתפר, כך שזה לא רק במקרה הצורך… איך לבדוק דירוג אשראי וכיצד לשפר את הנתונים עליהם הדו"ח מתבסס? תודה לצוות קרדיט קלין על הנגשת המידע. על כל מידע נוסף שאתם רוצים לקבל בנושא, אל תהססו לפנות אל צוות המומחים שישמחו להנגיש לכם מידע שיסייע לכם.

 

מה זה דירוג אשראי?

על פי חוק נתוני אשראי, כל הנתונים הפיננסים של כל אזרח ישראלי נאגרים במערכת נתוני אשראי. מדובר במאגר מידע דיגיטלי המנוהל על ידי בנק ישראל בפיקוח משרד האוצר. המידע מועבר ללשכות אשראי שמונו על ידי משרד האוצר לדרג את האשראי של אזרחי ישראל. וכך כל אזרח מקבל פרופיל פיננסי הנבנה על שמו באמצעות הנתונים שהצטברו על מספר הזהות שלו. חשוב לציין כי כל נתון מדווח למערכת. מה שאומר שגם הנתונים החיוביים וגם הנתונים השליליים מצטברים במערכת ועל בסיס נתונים אלו, ניתן להבין את ההתנהלות הכלכלית של האזרח. הדירוג הוא מעין ניקוד על רמת ההתנהלות הכלכלית. ככל שההתנהלות תהיה טובה יותר, היא תקבל ניקוד גבוה יותר. דירוג נמוך יצביע על התנהלות לקויה המצריכה שיפור.

 

למה חשוב לשמור על דירוג אשראי תקין?

כל אחד רוצה לדעת שכאשר הוא יצטרך הלוואה, יהיה לו ממי לקבל ותהיה לו אופציה לקבל את ההלוואה הטובה ביותר. אדם הנמצא בשלב התפתחות והוא יודע שהוא צריך לגייס מימון למטרה מסוימת כמו משכנתא, הקמת עסק או אפילו סתם הלוואה, יודע שאם יהיה לו דירוג אשראי גבוה, הוא יוכל לקבל הלוואה בתנאי ריבית טובים. דירוג אשראי נמוך מצביע על התנהלות כלכלית לקויה, מה שגורם להתייקרות ריביות ההלוואה ובמקרים מסוימים, אף לסירוב בקשת ההלוואה. הבנק מזהה שהסיכון הנלווה למתן ההלוואה הוא גבוה מידי, יש גבול כמה גוף מימון מוכן לסכן את עצמו בשביל להרוויח כסף ממתן הלוואה ובמקרים שהסיכון גבוה, הוא יסרב לאשר את ההלוואה. ככה אנשים מוצאים את עצמם מסורבי משכנתא, מסורבי הלוואה או בעלות הלוואות יקרות שקשה לעמוד בתנאיהן.

 

איך לבדוק דירוג אשראי וכיצד לשפר את הנתונים השליליים?

בסופו של דבר, דירוג האשראי ניתן לבדיקה. כל אחד יכול להתעדכן ולבדוק מה קורה עם דירוג האשראי שלו וכך הוא יכול לשפר את הנתונים המצריכים שיפור. איך בודקים את הדירוג? פונים אל אחת מלשכות האשראי כדי להנפיק דו"ח דירוג אשראי, לאחר שיש לכם את הדו"ח, אתם יכולים להמשיך ולבדוק את יתר הנתונים.

 

איך מנפיקים דו"ח דירוג אשראי?

בישראל יש שלוש לשכות אשראי. כל אחת מהן אחראית לדרג את מצבם הפיננסי של כל אזרח ישראלי בעל היסטוריית אשראי. כך יוצא שלכל אזרח יכולים להיות שלושה דו"חות דירוגי אשראי – מכל לשכה, דירוג אחד. בגלל שהנתונים לחישוב חופפים, הדירוג יצא זהה יחסית. תצטרכו להיכנס לאתר אחת מלשכות האשראי ולהזמין דו"ח דירוג האשראי.

אם גיליתם דירוג המצריך שיפור, יהיה כדאי שתפנו לאתר בנק ישראל – באזור האישי, להנפקת דו"ח ריכוז נתוני האשראי. כך תוכלו לראות מה הנתונים עליהם הדירוג מתבסס ומה מהם צריך לשפר בכדי לשפר את המצב הפיננסי.

לפרטים נוספים ויצירת קשר לחצו כאן

איך לבדוק דירוג אשראי וכיצד לשפר את הנתונים
איך לבדוק דירוג אשראי וכיצד לשפר את הנתונים
רמי קוסטוקובסקי

רמי קוסטוקובסקי

מומחה בתחום הפיננסי מעל 12 שנה. מייסד ובעלים של חברת קרדיט קלין, החברה הגדולה והוותיקה בישראל בתחום ה-BDI ושיפור דירוג אשראי. עזרתי כבר למעל 20 אלף לקוחות לצאת לחופש כלכלי. ביניהם בעלי עסקים ואנשים פרטיים, בעזרת תכניות ליווי וסיוע של התנהלות כלכלית נכונה בשיטה מנצחת.

סגור לתגובות.

פתח צ'אט
פנו אלינו
שלום, מתעניין לגבי שיפור נתוני אשראי?