איך מוציאיםBDI ? -הפקת דו"ח ריכוז נתוני אשראי

איך מוציאים BDI? – הפקת דו"ח ריכוז נתוני אשראי

קרדיט קלין > מאמרים וכתבות > שיפור דירוג אשראי > איך מוציאים BDI? – הפקת דו"ח ריכוז נתוני אשראי

דו"ח נתוני אשראי ודו"ח ריכוז נתוני אשראי הם שני דו"חות שונים… איך מנפיקי דו"חות אלו, מה המשמעות של כל אחד מהם והאם ניתן לשפר את הנתונים בהם, על כך ריכזנו כאן מידע בשבילכם. על כל שאלה בנושא, כדאי שתפנו לצוות קרדיט קלין שצבר מומחיות בשיפור דירוג אשראי. איך מוציאים BDI ? – הפקת דו"ח ריכוז נתוני אשראי, התחלנו.

מה זה דירוג אשראי?

דירוג אשראי הוא מעין ציון הניתן לכל אזרח בהתאם לרמת ההתנהלות הכלכלית שלו. ככל שההתנהלות הכלכלית תהיה יעילה יותר, היא תביא לדירוג גבוה יותר. דירוג האשראי מגיע כניקוד, ניקוד גבוה מצביע על מצב טוב, ניקוד נמוך יהיה כאשר יש למדורג חובות לא מוסדרים / מינוס בבנק / המחאות חוזרות או כל התנהלות כלכלית לא נכונה אחרת.

מי קובע את דירוג האשראי ואיך קובעים אותו?

על פי חוק נתוני האשראי, כל גוף מוסדי פיננסי בישראל, נדרש להעביר דיווחים שוטפים לבנק ישראל על הלקוחות שלו. כך הבנקים מעבירים דיווחים שוטפים על הפעולות הפיננסיות שמתבצעות דרכם, חברות הביטוח גם הן מעבירות מידע על משיכות והפקדות ובנק ישראל מנהל מאגר נתוני אשראי.

למה צריך מאגר נתוני אשראי?

מאגר הנתונים משמש ככלי עזר להבנת המצב הפיננסי של תושבי ישראל ושל כלל האוכלוסיה. הנתונים מגיעים עם מספר זהות של בעליהם. וכך, ניתן לסווג את הנתונים לפי מספרי זהות ולקבל את כל הנתונים הפיננסיים שבוצעו על ידי כל אדם בישראל.

הגישה למאגר הנתונים חסומה וכל אחד יכול לצפות בדו"ח הנתונים האישי שלו בלבד. הנתונים מועברים ללשכות אשראי ייעודיות שתפקידן לחשב את דירוג האשראי של כל אזרח ישראלי בעל היסטוריית אשראי. כך על בסיס הנתונים המתקבלים, לשכות האשראי מחשבות את הדירוג שתקבלו ואם תרצו לדעת מה הוא, תוכלו לפנות אליהן. אחת מלשכות האשראי היא לשכת bdi ולכן רבים מכנים את דירוג האשראי שלהם בשם בי די איי… טעות נפוצה. איך מוציאים BDI? נכנסים לאתר המקוון שלהם ומזמינים דו"ח דירוג אשראי.

למה דירוג האשראי משמש?

דירוג האשראי הוא ככלי עזר במתן הלוואות. אם אתם מעוניינים לקבל הלוואה, הבנק ירצה לבדוק את רמת הסיכון הנלווית למתן הלוואה כזו ולכן הוא גם יבדוק את הנתונים הנלווים לכם. כיום לפני כל הלוואה משמעותית, גופי המימון מתנים את מתן ההלוואה בבדיקת דירוג אשראי וכך על הלווה לחתום על הרשאה לדירוג האשראי האישי שלו כחלק מהבירוקרטיה להלוואה. אם הדירוג נמצא תקין, הוא יוכל לקבל הלוואה בתנאים טובים. דירוג פחות טוב יכול לייקר את מחיר ההלוואה ולפעמים, מרוב שהדירוג מצריך שיפור, גוף המימון מסרב לאשר אותה. ומה עושים במקרה כזה? יש מה לעשות! פועלים לשיפור דירוג האשראי. ניתן לעשות זאת באופן עצמאי אך ההמלצה היא לפנות לאיש מקצוע שיבדוק את הנתונים בצצורה מקצועית וימפה אותם.

איך מוציאים BDI?

הדבר הראשון בדרך לשיפור הדירוג הוא לבדוק את מצב הדירוג. כאן עליכם לפנות לאחת מלשכות האשראי ולהזמין דו"ח דירוג האשראי כדי להבין את המצב שלכם. תוכלו לעשות זאת דרך קפטן קרדיט / אתר bdi ועוד. מעוניינים לשפר את דירוג האשראי? עליכם להפיק דו"ח ריכוז נתוני אשראי.

הפקת דו"ח ריכוז נתוני אשראי

כדי לראות את הנתונים עליהם הדירוג מתבסס, תצטרכו לפנות לבנק ישראל בבקשה לקבל את דו"ח הנתונים שלכם (שירות זה ניתן לביצוע בטלפון או דרך האתר באזור האישי). אחרי שיש לכם את הדו"ח, תוכלו להבין אילו נתונים ניתן לשפר ומה ניתן לעשות אחרת בכדי להגדיל את הדירוג הקיים.

לפרטים נוספים איתנו צרו קשר

איך מוציאיםBDI ? -הפקת דו"ח ריכוז נתוני אשראי

רמי קוסטוקובסקי

רמי קוסטוקובסקי

מומחה בתחום הפיננסי מעל 12 שנה. מייסד ובעלים של חברת קרדיט קלין, החברה הגדולה והוותיקה בישראל בתחום ה-BDI ושיפור דירוג אשראי. עזרתי כבר למעל 20 אלף לקוחות לצאת לחופש כלכלי. ביניהם בעלי עסקים ואנשים פרטיים, בעזרת תכניות ליווי וסיוע של התנהלות כלכלית נכונה בשיטה מנצחת.

סגור לתגובות.

פתח צ'אט
פנו אלינו
שלום, מתעניין לגבי שיפור נתוני אשראי?